Thursday, December 14, 2017

Mengapa Ramai Memilih Produk Ini Untuk Atasi Vitiligo?

Mengapa Ramai Memilih Produk Ini Untuk Atasi Vitiligo?



Korang perasan tak kat kulit korang, bila ada perubahan tona tidak sekata seperti tompokan putih, itu bermakna  anda bakal berdepan dengan masalah vitiligo atau sopak.

Ini paling merisaukan ramai orang. Ia akan menurunkan rasa keyakinan diri dan menjadikan seseorang itu stress.

Ini bermaksud, sel-sel yang membentuk melanin mula berhenti berfungsi dan mati. Vitiligo ni terjadi pada semua jenis kulit. Yang paling ketara akan nampak adalah mereka yang mempunyai kulit yang lebih gelap.

Vitiligo atau sopak ni tak la bahaya. Tapi kalau orang tak biasa tengok, dia akan jadi pelik. Dan orang yang mengalami vitiligo ni akan sentiasa rasa down. Jadi minda dan mental dia kena kuat untuk berdepan dengan orang ramai.

Ada orang dia hanya kena kat kulit. Ada juga kes yang terjadi pada akar rambut. Kalau korang perasan ada orang tu rambut dia setompok je ada uban. Yang lain semua hitam. Haa itu pun adalah disebabkan sopak.

Untuk kes vitiligo ni, ada cara untuk mengawal dan mengurangkan sopak ini merebak. Mereka boleh mengamalkan pengambilan herba seperti gabungan Epimedium Sagittatum dan Bu Gu Zhi kerana dua gabungan herba ini dikatakan sangat bagus untuk prevent masalah vitiligo ni.

Namun pengambilan herba ini perlulah konsisten. Nak lihat kesan yang baik adalah amalkan selama 6 bulan. Perhatikan apa juga perubahan yang baik berlaku kepada tubuh badan.

Dapatkan nasihat doktor jika perlu.


Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search